Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

65 έρευνα Οι προτιμήσεις στην υγιεινή διατροφή Αυξάνονται οι «ψαγμένες» αγορές Ο ι νέες πηγές ενημέρωσης και η πολυκαναλική λήψη πληροφοριών σε σχέση με τη διατροφή έχει οδηγήσει επίσης και σε πιο «ψαγμένες» αγορές από τους Έλληνες καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ για τις βασικές διατροφικές τάσεις των καταναλωτών, ο βασικός λόγος επιλογής τροφών είναι οι ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία. Το 56% του κοινού επιλέγει τροφές με ευεργετικές ιδιό- τητες για την υγεία του και το 57% ψάχνει ενεργά για πληροφορίες σε σχέση με τις τροφές. Το 63% δηλώνει ότι γενικά προσέχει τη διατροφή του, αλλά αντίθετα το 50% καταγράφει αρνη- τικές συνήθειες, όπως το «τσιμπολόγημα» μεταξύ των γευμάτων. Τέλος, το 69% επιλέγει εποχικά φρούτα και λαχανικά, αναδεικνύοντας ένα από τα πλεο- νεκτήματα που έχει η ελληνική αγορά τροφίμων. Οι τάσεις αυτές έρχονται βέβαια σε αντίθεση με την επίδραση που άσκησε κι ασκεί η οικο- νομική κρίση, καθώς από τη μία πλευρά ο καταναλωτής προσπαθεί να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη πιο υγιεινή διατροφή, αλλά από την άλλη πλευρά προσπαθεί να εξισορροπήσει τις επιλογές του με το διαθέσιμο εισόδημα που έχει, εξ ου και οι αντιφάσεις σε υγιεινές επιλογές, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά. Τ ις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλω- τών κατέγραψε όμως και νέα έρευνα της ΑΚΟΣ (μη κερδοσκοπική εταιρία, η οποία αποτελείται από επιστή- μονες του χώρου της υγείας), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου και Καταναλωτικών Αγαθών, εστιάζοντας στον τομέα των υπερτροφών. Κι αυτό, γιατί φαίνεται μία «άνθιση» στην αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων, ακόμη και μέσω των συμπληρωμάτων διατροφής, με έναν στους δύο Έλλη- νες να τα χρησιμοποιούν, δαπανώντας μάλιστα από 25 έως και 150 ευρώ το μήνα για την αγορά τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 1.128 άτομα, τα οποία συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή. Από αυτούς το 67,2% ήταν γυναίκες και το 32,8% άνδρες. Το 65,1% δήλωσαν υγιείς και 35,9% δήλωσαν ασθένεια, όπως σακχαρώδη διαβήτη, υπέρ- ταση, χρόνια νεφρική νόσο, χρόνιο νόσημα εντέρου, καρκίνο ή άλλο. Όσον αφορά τις επιλογές τους, η υγιεινή διατροφή ξεχωρίζει στις προτιμήσεις τους, με το ελαιόλαδο (93%), τα φρέσκα λαχανικά (91%), τα φρέσκα φρούτα (90%) και το μέλι (81%), να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις. Ακο- λουθούν η σοκολάτα-κακάο (67%), το πράσινο τσάι (48%), το ταχίνι (41%), το ρόδι (34%), το κράνα-κράνμπερι (31%), το σαφράν- κρόκος (19%) και το κεφίρ (17%). Στις υπερτροφές, στην κορυφή των προτιμήσεων είναι ο βασιλικός πολτός (9%) και το ιπποφαές (9%), ενώ ακολουθούν το κουκούτσι βερίκοκου (5%), το σπαθόχορτο (5%), το έλαιο κάνναβης (2%), το μαύρο κίμινο (2%), τα φύλλα ελιάς (2%) και το γάλα γαϊδούρας (1%). Το 56% των καταναλωτών επιλέγει τροφές με ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία του και το 57% ψάχνει ενεργά για πληροφορίες σε σχέση με τα τρόφιμα. Oι χαμηλές τιμές δεν θεωρούνται πλέον το σημαντικότερο πρόβλημα και καταλαμβάνουν την 3η θέση, πίσω από την άνεση-ευκολία και την ποιότητα των προϊόντων.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=