Fantastic! 2
μάλιστα το μοναδικό μεγάλο όνομα που ασχολήθηκε με την ταινία, αφού τη σύνθεση του soundtrack ανέλαβε ο Jerry Goldsmith, που ήταν πρόσφατα βραβευμένος με Όσκαρ το 1976 για το “The Omen” (Η Προφητεία), ενώ έμελ- λε να είναι υποψήφιος άλλες 17 φορές για Όσκαρ στην τεράστια καριέρα του. Ο Goldsmith υπήρξε συνθέτης και σε άλλες κινηματογραφικές ταινίες του Star Trek μέχρι το 2002 και δύο χρόνια αργότερα απεβίωσε. Το 1978, σε μια πολυδιαφημισμέ- νη συνέντευξη τύπου, που υπήρξε η μεγαλύτερη που έκανε η Paramount Studios από τη δεκαετία του 1950 (αν αναρωτιέστε, αυτή της δεκαετίας του 1950 είχε γίνει για να ανακοινωθεί πως ο Σεσίλ ΝτεΜιλ θα έφτιαχνε τις «Δέκα Εντολές») , η εταιρεία ανακοί- νωσε επίσημα πως η ταινία βρισκόταν σε διαδικασία παραγωγής, ο Wise θα ήταν ο σκηνοθέτης και το κόστος υπο- λογιζόταν στα 15 εκατομμύρια δολά- ρια. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς ξεκίνησαν τα γυρίσματα, όμως οι αλ- λαγές και οι νεωτερισμοί ήταν πάρα πολλοί (το Enterprise άλλαξε σε πολλά σημεία, το πλήρωμα φόρεσε καινούρ- γιες στολές, τα σκηνικά ήταν όλα ξα- ναφτιαγμένα, τα εφέ πιο σύγχρονα και πάει λέγοντας), εκτοξεύοντας τελικά το κόστος στα 44 εκατομμύρια δολά- ρια, σχεδόν τριπλάσια από τον αρχικό προϋπολογισμό! Όσον αφορά την υπόθεση, τον 23ο αιώνα, ένας σταθμός παρακολούθη- σης του Αστροστόλου, ο Epsilon Nine, εντοπίζει μία εξωγήινη οντότητα κρυμμένη σε ένα τεράστιο ενεργεια- κό νέφος που κινείται στο διάστημα προς τη Γη. Το ενεργειακό νέφος κατα- στρέφει, στην πορεία του, τον ίδιο τον Epsilon Nine, καθώς και τρία πολεμικά πλοία των Κλίνγκον. Στο μεταξύ, στη Γη, το αστρόπλοιο Enterprise βρίσκε- ται σε διαδικασία ριζικής ανακαίνι- σης, ενώ ο παλιός του κυβερνήτης, James T. Kirk, έχει πλέον προαχθεί σε Ναύαρχο. Η Διοίκηση του Αστροστό- λου αναθέτει στο Enterprise την ανα- χαίτιση της εξωγήινης οντότητας, μια και είναι το μοναδικό σκάφος που βρί- σκεται σε κοντινή απόσταση, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ακόμη ο έλεγχος και οι δοκιμές των νέων συστημάτων του, κάτι που πλέον θα έπρεπε να γίνει εν πτήσει. Φυσικά, ο Ναύαρχος Kirk διατά- ζει τον... εαυτό του να ηγηθεί για μία ακόμα φορά του πληρώματος του Enterprise, κι έτσι οι «συνήθεις ύποπτοι» μαζεύονται και πάλι, για να αντιμετωπίσουν τη νεοσύστατη απειλή. Ο Σποκ, μάλιστα, νιώθει μια σύνδεση με το εξωγήινο ον, εξηγώ- ντας πως, όσο βρισκόταν στο δικό του κόσμο, προτού επιστρέψει στο Enterprise, συμμετείχε σε μια τελε- τή που είχε σκοπό να του αφαιρέσει τα συναισθήματα. Προτού, όμως, την ολοκληρώσει, αισθάνθηκε μια συνει- δητότητα μέσα από το νέφος, και αυτό τον έκανε να μην ολοκληρώσει την τε- λετή, αφού το «ανθρώπινο μισό» του ένιωσε μια συναισθηματική ταύτιση με το ον. Η NASA παρείχε έναν επιστήμονά της ως επιστημονικό σύμβουλο της ταινίας, επιπροσθέτως μάλιστα ζη- τήθηκε και η γνώμη του Ισαάκ Ασί- μωφ, ο οποίος λάτρεψε το φινάλε, κά- τι που ανακούφισε πολλούς από τους συντελεστές, αφού υπήρχε η γενική πεποίθηση πως ο κορυφαίος συγγρα- φέας επιστημονικής φαντασίας θα το έβρισκε μάλλον «τραβηγμένο». Τελικά έκανε μόνο μια μικρή παρατήρηση για ένα ζήτημα ορολογίας. Το “Star Trek: The Motion Picture” ολοκληρώθηκε ακριβώς (στο «τσακ» που λέμε) μέσα στις προθεσμίες που είχε θέσει το στούντιο ώστε να μπο- ρέσει να κυκλοφορήσει την ημερο- μηνία που είχε ανακοινωθεί, δηλαδή στις 7 Δεκεμβρίου 1979. Μάλιστα, δεν υπήρχε χρόνος ούτε καν για ιδιωτικά screenings, ο δε σκηνοθέτης αναγκά- στηκε να πάει ο ίδιος την κόπια του φιλμ στον κινηματογράφο της πρεμιέ- ρας στην Ουάσινγκτον, αλλιώς δε θα προλάβαιναν να την έχουν εγκαίρως για την προβολή! Οι κριτικές για την ταινία υπήρξαν ανάμεικτες, με τις περισσότερες να O Leonard Nimoy είχε μηνύσει την Paramount για διαφυγόντα κέρδη επειδή δεν του πλήρωσε τα δικαιώματα χρήσης του προσώπου του Σποκ για τη διαφημιστική καμπάνια της μπίρας Heineken. Fantastic! 96
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=