Fantastic! 2
KEN & ROBERTA WILLIAMS Fantastic! 135 σιλικής οικογένειας του Daventry και οι διάφορες δοκιμασίες που τα μέλη της έπρεπε να περάσουν για να πετύχουν τους στόχους τους κατέκτησαν το κοινό των adventure games και ανέδειξαν τη Roberta Williams σε μια μεγάλη παρα- μυθού, που είχε τη δύναμη να σε κρατά μπροστά στην οθόνη με τις αφηγήσεις, τους διαλόγους και τους γρίφους της. Σχεδόν κάθε παιχνίδι της σειράς ενσωμάτωνε και μία διαφορετική τε- χνολογική πρωτοπορία: Το King’s Quest III έπαιζε σε 16 χρώματα με κάρτα γραφικών EGA ενώ παρείχε support για joystick και σκληρό δίσκο. Το King’s Quest IV υπήρξε ένα από τα πρώτα PC games που υποστήριξαν κάρτα ήχου, η δε δράση ήταν time sensitive και κάποιοι γρίφοι λύνονταν μόνο το βράδυ, ενώ ορισμένες δρα- στηριότητες γίνονταν μό- νο την ημέρα. Στο King’s Quest V τα γραφικά απο- γειώθηκαν μια και πρόκει- ται για τον πρώτο τίτλο της σειράς που υποστήριζε VGA, ενώ ήταν και το πρώτο King’s Quest που αντικατέστησε το typing με point-and-click user interface. Στο King’s Quest VI είχαμε 3D movie στην εισαγω- γή και επαγγελματικό voice acting. Το King’s Quest VII κυκλοφόρησε σε CD-ROM, με high resolution graphics και επαγγελματι- κό animation που θύμιζε καρτούν της Disney, ενώ ήταν επίσης το πρώτο παι- χνίδι της σειράς με πολλαπλούς πρω- ταγωνιστές και δομή χωρισμένη σε κε- φάλαια. Η σειρά των King’s Quest αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της Sierra On-Line, σπρώ- χνοντας την τεχνολογία μπροστά, για να ακολουθήσουν οι υπόλοιποι τίτλοι της εταιρείας και, συνήθως, και ο αντα- γωνισμός. Οι πωλήσεις είχαν φτάσει στα ουράνια, αφού οι υπολογισμοί λένε πως, μαζί με κάποιους ακόμα τίτλους που κυκλοφόρησαν αργότερα, ορισμέ- να remakes, ανθολογίες, bundles και λοιπά σχετικά καλούδια, η σειρά των King’s Quest πρέπει να έχει ξεπεράσει σήμερα σε πωλήσεις παγκοσμίως τα 8 εκατομμύρια αντίτυπα σε φυσική μορ- φή, ενώ, αν συνυπολογίσουμε ψηφια- κές εκδόσεις τύπου Steam, τότε χάνεται τελείως η μπάλα! Εκτός από αυτά, η Roberta σχεδίασε και αστυνομικές ιστορίες σε πραγμα- τικό χρόνο (Laura Bow: The Colonel’s Bequest, 1989, και Laura Bow in the Dagger of Amon Ra, 1992), περιπέ- τεια τρόμου σε full motion video (Phantasmagoria, 1995), το παιδικό adventure Mixed-Up Mother Goose (1987), την περιπέτεια τρόμου πρώ- του προσώπου Shivers (1995) και άλλα παιχνίδια που, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, πέρασαν ένα προς ένα στην ιστορία των adventure και computer games. Η Sierra ασχολήθηκε και με άλλα εί- δη παιχνιδιών πέραν των adventure games, κυκλο- φορώντας, από τα δικά της ή από άλλα studios τα οποία διένειμε, εκ- παιδευτικά puzzles (Castle of Dr. Brain), platform games (Frogger), simulations (The Last Dynasty), τη σειρά Hoyle με κλασικά παιχνίδια τράπουλας/ καζίνο, racing games (NASCAR, IndyCar) και υβρίδια adventure και role playing games (Quest for Glory series), ενώ το 1990 εξαγόρασε την Dynamix, η οποία είχε στο δυναμικό της flight simulators όπως το Red Baron, puzzle games όπως το The Incredible Machine, sophisticated role playing games όπως το Betrayal at Krondor, αθλητικά παιχνίδια, εξομοιω- τές φλίπερ και πάει λέγοντας... Φυσικά, η εταιρεία ανέδειξε και αρ- κετούς ακόμα designers, ειδικά στο χώ- ρο των adventure games, όπως για πα- ράδειγμα τους Al Lowe (σειρά Leisure Suit Larry), Jane Jensen (Gabriel Knight series), Corey και Lori Ann Cole (Quest for Glory series), για να αναφέρουμε μερικά ονόματα μόνο. Όλα έδειχναν να πηγαίνουν στην εντέλεια για τη Sierra, η οποία είχε χτίσει μια αυτοκρατορία δίχως προηγούμενο στο χώρο των computer games. Κι όμως... ΚΑΠΟΤΕ ΟΛΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ... Λένε πως «ό,τι αρχίζει ωραία τελειώ- νει με πόνο» και αυτό ισχύει και στην περίπτωσή μας, μόνο που, μαζί με τον πόνο, στην εξίσωση προστίθενται και τα... πολλά λεφτά. Το σωτήριον έτος 1996, λοιπόν, τα οικονομικά μεγέθη της Sierra ήταν ανεβασμένα όσο ποτέ, με τα έσοδά της να έχουν φτάσει από τα 47 εκατομμύρια δολάρια το 1992 στα 160 εκατομμύρια, δηλαδή μιλάμε για τριπλασιασμό μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια! Από την άλλη, ο Ken Williams είχε σταματήσει να αισθάνεται το fun Η περίφημη ταμπλέτα γραφικών VersaWriter που χρησιμοποίησε ο Ken Williams για το Mystery House. Η αυτοβιογραφία του Ken Williams.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=