Fantastic! 2
εταιρείας ημίγυμνες στο τζακούζι του σπιτιού του ζεύγους Williams, με έναν καλοντυμένο σερβιτόρο να φέρνει σα- μπάνια στα κορίτσια. Το εξώφυλλο έκα- νε πάταγο και η φωτογραφία του δημο- σιεύτηκε ακόμα και στο Time magazine, διαφημίζοντας δωρεάν το παιχνίδι. Παρά το όνομα, που έκανε διστακτι- κούς κάποιους καταστηματάρχες στο να το συμπεριλάβουν στις βιτρίνες τους, και την απουσία γραφικών, το Softporn πούλησε καλά και ο αδερφός του Ken, ο John Williams, είχε την ιδέα, χρόνια με- τά την κυκλοφορία του, να το ξαναβγά- λουν αλλά αυτή τη φορά με γραφικά. Ο Al Lowe ανέλαβε το πρότζεκτ, και κάπως έτσι γεννήθηκε η επιτυχημένη σειρά των Leisure Suit Larry! ΚΑΙ ΕΓΕΝΕΤΟ... SIERRA! Μια άλλη συνέπεια της επιτυχίας που γνώριζαν ο Ken και η Roberta ήταν πως αποφάσισαν να αφήσουν την προηγού- μενη έδρα τους στο Λος Άντζελες και να μετακομίσουν στην εξοχή, στο Oakhurst της Καλιφόρνια, όπου οι γονείς της Roberta είχαν αγοράσει 80 στρέμματα γης και λογάριαζαν να καλλιεργήσουν μηλιές. Η κοντινότερη πόλη ήταν το Φρέσνο, με περίπου 2.000 κατοίκους, 65 χιλιόμετρα μακριά, μέσα από έναν ορεινό χωματόδρομο. Επιτέλους θα γλί- τωναν από την εφιαλτική κίνηση στους δρόμους και την ανησυχία πως τα παι- διά τους μπορεί να αντιμετωπίσουν φαινόμενα όπως τα ναρκωτικά και η βία. Προτιμούσαν χίλιες φορές τη ζωή κοντά στη φύση, μακριά απ’ όλα αυτά, και η ευχή τους πλέον έγινε πραγματι- κότητα... Εκεί, στο ήσυχο Oakhurst, γεννήθη- κε το 1982 από το ζεύγος Williams η Sierra On-Line, η εταιρεία που επρό- κειτο να κυριαρχήσει τα επόμενα χρό- νια στο χώρο των adventure games. Το όνομα προήλθε από την οροσειρά της Sierra Nevada που βρίσκεται κοντά στο Oakhurst, ενώ ένα βουνό στο logo της εταιρείας υπενθύμιζε ακριβώς αυτή τη λεπτομέρεια. Η μετονομασία της On- Line Systems σε Sierra On-Line φαίνεται πως έφερε... γούρι στο ζεύγος, αφού το 1983 βρισκόταν ήδη στη 12η θέση των μεγαλύτερων εταιρειών software πα- γκοσμίως, πετυχαίνοντας πωλήσεις 12,5 εκατομμυρίων δολαρίων! Εν τω μεταξύ, η τεχνολογία εξελισσό- ταν ραγδαία με ταχύτατους ρυθμούς. Κονσόλες και υπολογιστές έρχονταν και παρέρχονταν εν μία νυκτί, κάτι που έμελλε να αλλάξει με την κυριαρχία των IBM συμβατών στην αγορά. Στα μέσα του 1984 η Roberta Williams δημιουρ- γεί για την IBM το King’s Quest: Quest for the Crown, με τα γραφικά πλέον να περιλαμβάνουν -εκτός από το χρώμα- animation, ψευδο-3D προοπτική με τον κεντρικό χαρακτήρα να φαίνεται στην οθόνη, μηχανή που καταλαβαίνει πιο περίπλοκες εντολές και μουσική να παίζει στο background. Εκεί που άλ- λες εταιρείες software κατέβαζαν ρολά, μη μπορώντας να αντισταθούν στην τεράστια κρίση της βιομηχανίας των videogames που προκάλεσε η υπερπρο- σφορά χαμηλής ποιότητας παιχνιδιών, τη στιγμή που η αγορά γύριζε την πλά- τη της στις κονσόλες προς όφελος των προσωπικών υπολογιστών, η Sierra κα- τάφερε -αν και, η αλήθεια είναι, με τα χίλια ζόρια- να περάσει στη νέα εποχή με τη στήριξη της IBM, που ήθελε ένα ωραίο παιχνίδι για να συνοδεύσει το φρέσκο της μοντέλο «για νέους». Μα- ζί της, πέρασε τις συμπληγάδες και το genre των graphic adventures, που συ- νέχισε απτόητο τη θριαμβευτική του πορεία... Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΧΙΩΝ ΑΓΕΛΑΔΩΝ Ο PCjr, ο υπολογιστής για χάρη του οποίου η IBM χρηματοδότησε τη δη- μιουργία του King’s Quest, μπορεί να μην έπιασε και να μην άργησε να μας αφήσει χρόνους, όμως η ώρα των IBM συμβατών, των περίφημων PCs, είχε φτάσει και τα παιχνίδια της Sierra στό- χευαν πλέον σε αυτό το πολλά υπο- σχόμενο market. Ο Ken Williams ασχο- λιόταν πιο πολύ με τα επιχειρηματικά και διευθυντικά του καθήκοντα στην εταιρεία, αν και κατά καιρούς έβαζε το χεράκι του στον κώδικα διάφορων τίτ- λων – τα King’s Guest II: Romancing the Throne (1985), Space Quest Chapter I: The Sarien Encounter (1986), The Black Cauldron (1986), Police Quest: In Pursuit of the Death Angel (1987) και Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards (1987) είχαν δικά του προγραμ- ματιστικά credits. Η Roberta, από την άλλη, συνέχισε να σχεδιάζει τα αγαπημένα της adventures, κι έτσι μετά τα δύο King’s Quest, που προαναφέραμε, επέκτεινε περαιτέρω τη δημοφιλή σειρά με τα King’s Quest III: To Heir is Human (1986), King’s Quest IV: The Perils of Rosella (1988), King’s Quest V: Absence Makes The Heart Go Yonder! (1990), King’s Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow (1992 – μαζί με την Jane Jensen) και King’s Quest VII: The Princeless Bride (1994 – μαζί με την Lorelei Shannon). Οι περιπέτειες της βα- Fantastic! 134 BLAST FROM THE PAST Το ιστορικό μυθιστόρημα της Roberta Williams. Το εξώφυλλο του Softporn adventure που ξεσήκωσε πολλές συζητήσεις στην εποχή του.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=