Fantastic! 2

Λ ίγοι στο χώρο του gaming μπορούν να υπερηφανεύο- νται πως απόλαυσαν τη δόξα και το χρήμα τόσο όσο ο Ken και η Roberta Williams. Από τότε που ένωσαν τις τύχες και τις ζωές τους, το σωτήριον έτος 1972 -δεκαεν- νέα χρονών η Roberta και δεκαοκτώ ο Ken-, το ζευγάρι, που ήταν μαζί από τα εφηβικά χρόνια, έμελλε να ενηλικιω- θεί πολύ σύντομα, παρασύροντας στην ενηλικίωση και τον κόσμο του gaming. Ο Ken Williams, προγραμματιστής με επιχειρηματικές ανησυχίες, ήθελε από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 να συστήσει μια εταιρεία που θα πα- ρήγαγε software για τον Apple II, τον υπολογιστή που είχε μεγάλη δύναμη στις αγορές εκείνη την εποχή. Για να δουλέψει πάνω σε ένα πρόγραμμα που ήθελε να αναπτύξει για λογαριασμό άλ- λων, είχε πάρει στο σπίτι ένα τερματικό μέσω του οποίου μπορούσε να συνδε- θεί με έναν απομακρυσμένο υπολογι- στή-mainframe (οι servers της εποχής, φυσικά χωρίς να υπάρχει ίντερνετ κι άλλα τέτοια καλούδια, που τότε ούτε οι συγγραφείς επιστημονικής φαντα- σίας δεν τα είχαν σκεφτεί). Ενώ χάζευε κάποια στιγμή στους καταλόγους του τερματικού, το μάτι του έπεσε σε ένα παιχνίδι που λεγόταν Colossal Cave Adventure και σιγά σιγά άρχισε να τον απορροφά. Η σύζυγος κόλλησε κι αυτή την ίδια τρέλα και, από εκεί που ο Ken ονειρευόταν μια εταιρεία που θα έβγα- ζε προγράμματα για λογιστές, ξαφνικά το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε: Κι αν το λογισμικό δεν αφορούσε επαγγελματι- κές εφαρμογές, αλλά παιχνίδια; Το Colossal Cave ήταν ουσιαστικά το πρότυπο πάνω στο οποίο βασίστηκε αργότερα το adventure genre. Διάβαζες στην οθόνη του τερματικού σου την περιγραφή ενός τοπίου, ή ενίοτε μιας συζήτησης, και πληκτρολογούσες με λέξεις αυτό που ήθελες να κάνεις ανάλογα με την περίσταση. Τυγχάνει, μάλι- στα, να ξέρω από πρώτο χέρι τη συγκίνηση που νιώθεις όταν πληκτρο- λογείς για πρώτη φορά σε ένα «άψυχο» τερματικό εντολές όπως “GO WEST” ή “PICK UP LEAF” και βλέπεις τις εντο- λές σου να εκτελούνται και το στόρι να προχωράει, μια και τυχαίνει και η δική μου πρώτη επαφή με το θαυμαστό κό- σμο των computer games να είναι ακρι- βώς η ίδια με την αντίστοιχη του Ken Williams, βρίσκοντας τυχαία το Colossal Cave Adventure σε ένα VAX/VMS τερμα- τικό όταν πρωτοπήγα φοιτητής στα ΤΕΙ Πάτρας! Δυστυχώς, δεν απέκτησα ούτε τη δική του δόξα ούτε το χρήμα, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία... ΤΟ ΠΡΩΤΟ GRAPHIC ADVENTURE Όταν η Roberta Williams τελείωσε το Colossal Cave, αναζήτησε κάτι παρό- μοιο για να παίξει, αφού η εμπειρία υπήρξε για αυτήν ιδιαίτερα ευχάρι- στη. Ο Ken, τότε, της παρήγγειλε μια κασέτα με παιχνίδια από μια εταιρεία της Φλόριντα που λεγόταν Adventure International και τα είχε δημιουργήσει κάποιος τύπος ονόματι Scott Adams (ο οποίος έμελλε να γίνει επίσης μεγάλο όνο- μα στο χώρο των δημι- ουργών adventure games). Το στιλ ήταν το ίδιο με αυ- τό του Colossal Cave, πάντα με πληκτρολόγηση λέξεων και με περιγραφές ενός γλαφυρού μεν κόσμου, αλλά χωρίς, βεβαίως, συνοδευτικά γραφικά. Σιγά σιγά στο μυαλό της Roberta Williams άρχισε να σχηματοποιείται η ιδέα πως θα μπορούσε να φτιάξει κάτι τέτοιο και η ίδια… Τελικά κατέληξε πως αυτό που ήθελε να δημιουργήσει ήταν ένα παιχνίδι που θα λεγόταν Mystery House, το οποίο θα έπρεπε, με κάποιον τρόπο, να συνδυά- ζει το γνωστό μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι Δέκα Μικροί Νέγροι και το επιτρα- πέζιο παιχνίδι Clue. Στο σενάριο της Roberta δε θα υπήρχαν δέκα αλλά οκτώ άνθρωποι κλειδωμένοι σε ένα σπίτι, που θα άρχιζαν να δολοφονούνται ένας προς έναν. Η ιδέα άρεσε στον Ken και προσέθε- σε πόσο ωραίο θα ήταν αν η Roberta μπορούσε να του δώσει, αντί για στε- γνές περιγραφές για κάθε τοποθεσία του σπιτιού, σκίτσα ή έστω σκαριφή- ματα που θα ενσωμάτωνε ο ίδιος στη συνέχεια στον κώδικα του παιχνιδιού. Η Roberta ενθουσιάστηκε με την ιδέα και ο Ken ξεκίνησε την υλοποίησή της προγραμματιστικά, ενώ η ίδια σχεδίαζε το σενάριο, τους γρίφους και τις τοπο- θεσίες. Τα πράγματα δεν ήταν, βέβαια, τόσο εύκολα, μια και εκείνη την εποχή ακόμα και η προσθήκη μερικών απλών γραμμών που να συνδέονται μεταξύ τους σε ένα πρόχειρο σκίτσο σήμαι- νε πολλά bytes, που θα έπρεπε μετά να χωρέσουν σε μία και μόνο δισκέ- τα. Τελικά ο Ken τα κατάφερε χρησιμο- ποιώντας γλώσσα μηχανής και μερικά Ο Ken και η Roberta Williams δοκιμάζουν τις VR δυνατότητες του Colossal Cave 3D και της μηχανής Unity. BLAST FROM THE PAST Fantastic! 132

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=