Fantastic! 2

Fantastic! 100 Ο «Πόλεμος των Άστρων» και οι «Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου» έδωσαν, με την επιτυχία τους στο box office, την απαιτούμενη ώθηση για να μπει και το Star Trek στο παιχνίδι της μεγάλης οθόνης. μάλιστα όταν το κόστος είχε κρατηθεί σε τόσο χαμηλά επίπεδα. Οι κριτικές επιτέλους ήταν θετικές, αναδεικνύο- ντας μεγάλες βελτιώσεις στο ρυθμό της δράσης και το acting, αλλά και εξυμνώντας τον εξαιρετικό villain που επιλέχτηκε. Κέρδισε μάλιστα και δύο Saturn Awards, για τον καλύτερο σκηνοθέτη (Meyer) και τον καλύτερο ηθοποιό (Shatner). Πολλοί θεωρούν μέχρι σήμερα το “The Wrath of Khan” ως την καλύτερη από όλες τις ταινί- ες Star Trek που έχουν γυριστεί, κάτι που, όπως είναι φυσικό, επιβεβαίωσε και ανανέωσε το ενδιαφέρον για το franchise. Η ΑΝΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ Αμέσως μόλις διαπιστώθηκε η εν- θαρρυντική υποδοχή της δεύτερης ται- νίας, η Paramount έδωσε το «πράσινο φως» προκειμένου να ξεκινήσει η πα- ραγωγή της τρίτης. Ο Harve Bennett ανέλαβε το σενάριο και την παραγωγή, ο James Horner τη μουσική, και το αρ- χικό πλήρωμα του Enterprise έδωσε το «παρών» για άλλη μία φορά, με μια σημαντική όμως εξαίρεση: Το σενάριο του “Star Trek III: The Search for Spock” απαιτούσε τη σταδιακή αναγέννηση του αγαπημένου μας Βουλκάνιου με τα προτεταμένα αυτιά, κάτι που σήμαινε πως οι σκηνές που θα εμφανιζόταν ο ίδιος ο Nimoy θα ήταν ελάχιστες, αφού ο χαρακτήρας του θα περνού- σε από διάφορες ηλικίες, στις οποίες θα υποδύονταν το ρόλο άλλοι, νεότε- ροι, ηθοποιοί. Αυτό, όμως, αποτέλεσε μια ιδανική ευκαιρία προκειμένου ο Leonard Nimoy να ικανοποιήσει μια παλιά επιθυμία του και να καθίσει ο ίδιος στην καρέκλα του σκηνοθέτη! Η ταινία συνέχισε σεναριακά από εκεί που έμεινε η προηγούμενη, το κόστος της παρέμεινε και πάλι σε χα- μηλά επίπεδα (μόλις 16 εκατομμύρια δολάρια) και προβλήθηκε στους κινη- ματογράφους την 1η Ιουνίου του 1984, φέρνοντας στα ταμεία της Paramount 87 εκατομμύρια δολάρια. Οι κριτικές δεν έφτασαν σε τόσο υψηλά επίπε- δα αποδοχής όσο στο προηγούμενο φιλμ, αλλά παρέμειναν θετικές, κι έτσι όλα συνέτειναν στη συνέχεια του franchise. Η ιστορία που ξεκίνησε με το “The Wrath of Khan” και συνεχίστηκε με το “The Search for Spock” έμελλε να ολο- κληρωθεί με την τέταρτη ταινία, “Star Trek IV: The Voyage Home” (πρώτη προβολή: 26 Νοεμβρίου 1986). Και πά- λι ο Leonard Nimoy δοκίμασε τις σκη- νοθετικές του ικανότητες, ενώ ο James Horner έδωσε τη θέση του συνθέτη στον Leonard Rosenman. Για πρώτη φορά μία ταινία Star Trek γυρίστηκε εξολοκλήρου σε φυσική τοποθεσία, το πλήρωμα του Enterprise ήταν και πάλι στη θέση του, οι κριτικοί έγρα- ψαν πολύ καλά λόγια για το χιούμορ, την ηθοποιία, τη σκηνοθεσία, τα ει- δικά εφέ και το αντισυμβατικό στόρι της ταινίας, η Ακαδημία τής χάρισε 4 υποψηφιότητες για «τεχνικά» Όσκαρ, ενώ και το box office έγραψε υψηλά νούμερα, εκτοξεύοντας τις εισπρά- ξεις διεθνώς στα 133 εκατομμύρια δο- λάρια, με το κόστος να μην ξεπερνά τα 26 εκατομμύρια. Συνολικά ο ορι- σμός της επιτυχίας, ειδικά μάλιστα όταν μιλάμε για το τρίτο sequel σε ένα franchise που λογικά θα έπρεπε, ύστε- ρα από τόσα χρόνια, να εμφανίζεται ως «κουρασμένο», κι όμως η λάμψη του ακτινοβολούσε περισσότερο από κάθε άλλη φορά! Η σταθερά ανοδική πορεία έμελλε, δυστυχώς, να ανακοπεί με την επό- μενη ταινία της σειράς, “Star Trek V: The Final Frontier”, όπου το σενάριο αλλάζει κατεύθυνση, με το Enterprise να αντιμετωπίζει την απειλή του απο- στάτη Βουλκάνιου Sybok, ο οποίος ψάχνει το Θεό στο κέντρο του γαλα- ξία. Αυτή τη φορά, ο William Shatner, «ζηλεύοντας» τη δόξα του συμπρωτα- γωνιστή του, είναι αυτός που αναλαμ- βάνει τα ηνία της σκηνοθεσίας, ενώ στη θέση του συνθέτη του σάουντρακ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=