Fantastic! 1

Ό ταν οι παλιότεροι ανάμεσά μας μιλάμε για adventure games, ένας από τους πρώ- τους τίτλους που μας έρχεται στο μυαλό είναι αυτός του Monkey Island. Πρόκειται για μια σειρά από αυτές που καθόρισαν ολόκληρο το genre και έκαναν διάσημη τη LucasArts, η οποία παρήγαγε και εξέδωσε τα πρώ- τα τέσσερα παιχνίδια. Η Telltale Games ήταν υπεύθυνη για το πέμπτο, ενώ εν έτει 2022 έχουμε την ευκαιρία να πάρουμε στα χέρια μας το έκτο, αυτή τη φορά σε development της Terrible Toybox αλλά με publisher την Devolver Digital. Είναι, συνεπώς, η κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε μια αναδρομή στους πρώτους πέντε τίτλους, προτού δούμε τι μας επιφυλάσσει ο έκτος και πλέ- ον πρόσφατος. Πάρτε, λοιπόν, άφθονο ρούμι, βάλτε ένα eye patch κι έναν πα- παγάλο στον ώμο (!), ανεμίστε και μια πειρατική σημαία και πάμε να θυμηθού- με τα παλιά – ή να τα μάθουμε στους νεότερους, που δεν τα ξέρουν! THE SECRET OF MONKEY ISLAND Η αρχή έγινε το 1990 με το The Secret of Monkey Island του Ron Gilbert, με τη συνεργασία του Tim Schafer και του προγραμματιστή Dave Grossman. Αμέ- σως επικράτησε χαμός ανάμεσα στους adventurers, γιατί ποιος αλήθεια δεν ήθελε να παίξει μια πειρατική ιστορία διανθισμένη με χιούμορ που έσπαγε κόκαλα και πανέμορφα για την εποχή γραφικά; Η συνταγή τα διέθετε όλα και στις σωστές αναλογίες, και, κάπως έτσι, η Lucasfilm (τότε) αποθεώθηκε από κοι- νό και κριτικούς, το παιχνίδι μπήκε στις λίστες με τα καλύτερα computer games όλων των εποχών, ενώ οι adventure gamers γνώρισαν καινούργιους ήρωες, που έμελε να τους συντροφεύουν τα χρόνια που ακολούθησαν – και, μην ξεχνιόμαστε, υπήρξαν χρυσά χρόνια για το είδος των adventures. Στη χρυσή εποχή της πειρατείας, υπο- δύεστε το ρόλο του νεαρού Guybrush Threepwood, ο οποίος φιλοδοξεί να γί- νει κι αυτός ο φόβος και ο τρόμος των θαλασσών. Ταξιδεύετε στο νησί Melee της Καραϊβικής και εκεί συναντάτε τους αρχιπειρατές, που σας βάζουν τρεις δο- κιμασίες, τις οποίες πρέπει να ολοκλη- ρώσετε αν θέλετε να μπείτε στο «επάγ- γελμα»: να νικήσετε την Carla, την κα- λύτερη ξιφομάχο του νησιού, να βρείτε ένα θαμμένο θησαυρό και να κλέψετε ένα πολύτιμο ειδώλιο από τη βίλα της κυβερνήτριας Elaine Marley. Αξίζει να κάνουμε μια αναφορά στις «ξιφομαχίες», οι οποίες γίνονται με ιδιαίτερα πρω- τότυπο τρόπο που εντυπωσίασε πολύ κόσμο, δηλαδή την εκφώνηση προσβλη- τικών φράσεων που, αν ο αντίπαλος δεν ξέρει να τις απαντήσει σωστά, κάνει πί- σω, αλλιώς δίνει την πρέπουσα απάντη- ση και κάνετε πίσω εσείς. Έτσι μαθαί- νετε σιγά σιγά τις σωστές απαντήσεις σε κάθε προσβολή, κάτι που θα χρησι- μοποιήσετε στην τελική μονομαχία με τη swordmaster. Πανέξυπνη και άκρως Το περίφημο SCUMM Bar από το Secret of Monkey Island. BLAST FROM THE PAST Ο RON GILBERT Ο δημιουργός της σειράς αλλά και lead designer του πρόσφατου Return to Monkey Island, Ron Gilbert, γεννήθηκε την πρωτοχρονιά του 1964 και, εκτός από τα δύο πρώτα Monkey Island games, είχε ερ- γαστεί στην LucasArts (τότε Lucasfilm) και για το Maniac Mansion. Εφηύρε τη video game engine SCUMM, η οποία χρησιμοποιήθηκε σε αρκετά adventure games. Φεύγοντας από τη LucasArts, δημιούργησε το 1992 την εται- ρεία Humongous Entertainment, που ήταν προσανατολισμένη σε παιδικά παιχνίδια, και το 1995 την Cavedog Entertainment, αυτή τη φορά για παιχνίδια που προσανατολίζονταν σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αργότερα πέρασε από διάφορες ακόμα εταιρείες, καταλήγοντας να συνεργαστεί από το 2014 με την Terrible Toybox, αρχικά ως σεναριογρά- φος, σχεδιαστής και προγραμματιστής για το Thimbleweed Park. Από το 2020 ξεκίνησε, υπό συνθήκες απόλυτης μυστικότητας, να εργάζεται για το Return to Monkey Island, για την ίδια εταιρεία. Διαθέτει το blog Grumpy Gamer ( https://grumpygamer.com/ ) Fantastic! 94

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=