Fantastic! 1
Fantastic! 65 Gollanz ιδρύει τον εκδοτικό οίκο που μέχρι σήμερα ειδικεύεται σε λογοτεχνία E.Φ. και ξεκινά τις εκδόσεις έργων συγγραφέων όπως οι Franz Kafka, M.P. Shiel, Murray Constantine και Charles Williams. Στον κινη- ματογράφο προβάλλεται το “Alraune”, επηρεασμένο από το “Metropolis”, ενώ στις HΠA τα Disney Studios προβάλλουν το πρώτο καρτούν με ένα νέο ήρωα, τον Mίκι Mάους... H δεκαετία κλείνει με την εμφάνιση του Buck Rogers σε σκίτσα, ενώ ο Gernsback χρησιμοποι- εί για πρώτη φορά τον όρο Science Fiction και οι κινη- ματογράφοι προβάλλουν το “Die Frau in Mond” του Fritz Lang, με εκπληκτικά για την εποχή εφέ και την προφητική εισαγωγή της αντίστροφης μέτρησης πριν από τις διαστημικές πτήσεις... Στο μεταξύ, στη Wall Street το όνειρο του λαϊκού πλουτισμού καταρρέει μέσα σε μια εφιαλτική κατάσταση, που θα εμπνεύσει νέα απαισιόδοξα μελλοντολογικά οράματα στους δη- μιουργούς της E.Φ. 1930-1939 H συγκεκριμένη δεκαετία βλέπει το ξεκίνημα ενός νέου είδους γραφής, των μεγάλων περι- πετειών που εκτυλίσσονται σε όλα τα πλάτη και μήκη του Γαλαξία – των Space Operas. Στην Aγγλία κυκλοφορεί το Last and First Men του Olaf Stapleton και το The World in 2030 . Στις HΠA, τα “Science Wonder Stories” και “Air Wonder Stories” ενώνονται στο νέο περιοδικό “Wonder Stories” και εμφανίζεται το “Astounding Stories of Super Science”, pulp περιοδικό περιπέτειας. Tο 1931 κυ- κλοφορεί το κλασικό φιλμ “Φρανκενστάιν”, με τον Mπόρις Kαρλόφ (αντί του αρχικά προταθέντος Mπέ- λα Λουγκόζι) και ανοίγει ο δρόμος για μια σειρά από ριμέικ, τα οποία δύσκολα θα φτάσουν την εκ- πληκτική ατμόσφαιρά του. Tο “Astounding Stories of Super Science” μετατρέπεται στο κλασικό “Astounding Stories” και την επόμενη χρονιά εμφανίζεται το αρι- στούργημα του Aldus Huxley Brave New World , μια μελλοντολογική, απαισιόδοξη πρόβλεψη για το νέο πόλεμο που πλησιάζει. Παράλληλα, προβάλλεται το “Dr Jekyll and Mr Hyde”, αρχή επίσης μιας ατέρμονης σειράς μιμήσεων. Tο 1933 εκδίδεται το μελλοντολογι- κό Tom’s A Cold του John Collier (στις HΠA με τον τίτλο Full Circle ), ενώ ο James Whale γυρίζει το διάσημο “The Invisible Man” του H.G. Wells. Tο “Astounding Stories” αγοράζεται από τη Street & Smith, με νέα και φιλό- δοξα σχέδια. Tην επόμενη χρονιά, οι Space Operas συνεχίζουν τις επιτυχίες τους με τη σειρά “Skylark” του E.E. Smith, ενώ το “Lensmen” του ίδιου αρχίζει να δημοσιεύεται στο περιοδικό “Amazing”. Παράλληλα, ο Flash Gordon κάνει την εμφάνισή του στα strips των εφημερίδων... Tο 1935, με τον πόλεμο να πλησιάζει, ο Joseph O’Neill γράφει το προφητικό Land Under England , ενώ ο Peter Lorre ενσαρκώνει άλλον έναν παρανοϊκό επι- στήμονα στο φιλμ “Mad Love”. Tον επόμενο χρόνο ο Capek παρουσιάζει το αριστούργημά του Valkas Mloky , ενώ ο “Flash Gordon” εμφανίζεται στον κινη- ματογράφο σε εβδομαδιαίες (!) συνέχειες. Tο 1937 ο διαστημικός μας ήρωας παρουσιάζεται σε βιβλίο ( Flash Gordon in the Caverns of Mongo ), ξεκινώντας έτσι την εποχή των «αυθεντικών» βιβλίων E.Φ. O John W. Campbell, Jr. αλλάζει τον τίτλο του “Astounding Stories” σε “Astounding Science Fiction”, τίτλο που το ιστορικό περιοδικό θα κρατήσει μέχρι το 1960. Tο 1938 θα μείνει αξέχαστo στην ιστορία της E.Φ. ως η χρονιά που ο Orson Welles τρομοκράτησε εκατομμύ- ρια Aμερικανούς, κάνοντάς τους να πιστέψουν σε μια καταστρεπτική εισβολή από τον Άρη, μέσα από την πετυχημένη ραδιοφωνική εκπομπή του. H επόμενη χρονιά θα δει την εμφάνιση των πρώτων διηγημά- των από τους Asimov, Heinlein, Sturgeon και Vogt στο “Astounding”, την έκδοση του νέου περιοδικού “Startling Stories” αλλά και την εισβολή των γερμανι- κών πάντσερ στην Πολωνία. O εφιάλτης αρχίζει για άλλη μία φορά... ΑΝΑΔΡΟΜΉ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=